Dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktycznych dla PSP w Podgórze w roku szkolnym 2024/2025:

11.10.2024,

02.05.2025

13-15.05.2025 - egzamin ósmoklasisty

16.05.2025

30.05.2025

20.06.2025

 

 

Liczba odwiedzin:

Darmowy licznik odwiedzin

 

KONTAKT
Podgóra
26-634 Gózd
tel/fax: 48 320-20-18
podgora@op.pl

ROK SZKOLNY 2023/2024

W poniedziałek 4 września 2023 roku nie ma dowozu uczniów na rozpoczęcie roku szkolnego. Od wtorku dowozy pozostają bez zmian, tak jak w ubiegłym roku.

Szanowni Państwo,

          w załączeniu przekazujemy ulotkę przygotowaną przez studentów z Uniwersytetu Medycznego im. Piastów Śląskich we Wrocławiu we współpracy z Ministerstwem Edukacji i Nauki. Materiał zawiera najważniejsze informacje dotyczące m.in. przyczyn omdleń, ich charakterystycznych objawów czy sposobów na zmniejszenie ryzyka omdleń. 

Ulotka została przygotowana w przystępnej dla młodych ludzi formie graficznej.

Z wyrazami szacunku

Biuro Ministra
Ministerstwo Edukacji i Nauki

1. Ulotka o omdleniach - strona 1     Pobierz...

2. Ulotka o omdleniach - strona 2    Pobierz...

3. Ulotka o omdleniach - strona 3    Pobierz...

4. Ulotka o omdleniach - strona 4    Pobierz...

5. Ulotka o omdleniach                     Pobierz...

6. Ulotka o omdleniach - wersja do druku   Pobierz...

 

ROK SZKOLNY 2022/2023

 

Odkrywaj tajemnice i ukryte zakątki Polski! Dzięki aplikacji MonumentApp nie ominie Cię żadna ciekawa historia.

Ulotka              Pobierz

Prezentacja      Pobierz

List                   Pobierz

 

📜Uroczyste zakończenie roku szkolnego 2022/2023 odbędzie się 23 czerwca 2023 roku. Rozpocznie się Mszą Świętą o godz 8:00 w Kościele św. Jana Chrzciciela w Tczowie ⛪️. Następnie o godzinie 9:30 w Publicznej Szkole Podstawowej w Podgórze 🏫
🚌🚌Autobus szkolny z I przystanku w Drożankach odjedzie o godzinie 9:00 🚌🚌
 
 

 

  • Bezpieczne wakacje - najważniejsze zasady

     
      Wakacje to przede wszystkim czas zabawy i odpoczynku. Każdy z nas ma swój pomysł i sposób na spędzenie wolnego czasu. Jedni udają się na rodzinne wyjazdy, inni wybierają wyjazdy zorganizowane takie jak kolonie lub kursy językowe. Ważne jednak, by w każdym miejscu pamiętać o bezpieczeństwie i zachowaniu odpowiedniej ostrożności. 

    Nad morzem

    Morze to potężny żywioł, z którym trzeba się liczyć. Pamiętajmy zatem o kilku istotnych regułach:
     
    • Kąpmy się tylko w miejscach dozwolonych i pod opieką dorosłych. Jeśli miejsca strzeże ratownik – zawsze stosujmy się do jego poleceń.
       
    • Miejsce na kąpiel musi być bezpieczne. Dlatego nie wolno się kąpać przy śluzach, mostach, budowlach wodnych, portach, zaporach, a także w brudnej wodzie i tam, gdzie są silne wiry i prądy.
       
    • Nigdy nie kąpmy się w rwących rzekach, bo wystarczy poślizgnąć się na kamieniu, żeby porwał nas nurt. Idąc na plażę, nie zapominajmy o kremie z filtrem UV. Ciało nasmarujmy już około 20–30 minut przed wyjściem na słońce, czynność tę powtarzając co 2–3 godziny i po każdym wyjściu z wody.
       
    • Chcąc uchronić się przed udarem, między godziną 11 a 16 ukryjmy się w cieniu.
       
    • Nie zapominajmy o okularach przeciwsłonecznych i lekkim nakryciu głowy. 
       
    • Pamiętajmy, by zabrać ze sobą wodę oraz coś do jedzenia. 
       
    • Nie wchodźmy do morza podczas burzy, deszczu lub mgły.
       
    • Jeśli długo przebywaliśmy na słońcu – poczekajmy chwilę w cieniu, zanim wejdziemy do wody. Pozwoli nam to uniknąć szoku termicznego.
       
    • Nie pływajmy w pobliżu wodorostów. Zwracajmy uwagę na dno i ukształtowanie zbiornika.
       
    • Pływajmy wyłącznie w obszarze wyznaczonym przez boje.
       
    • Skoki do wody wydają się świetną rozrywką, ale przy odrobinie pecha mogą skończyć się trwałym kalectwem. 
       
    • Wybierając się na kajaki, łódki czy rowery wodne, zawsze zakładajmy kapok. Pamiętajmy też, aby nie pływać wieczorem i po zmroku. To niebezpieczne i łatwo zgubić się na wodzie.

    W górach

    Jednym z największych zagrożeń w górach jest zmieniająca się w szybkim tempie pogoda. Przed każdą górską wycieczką dowiedzmy się, jakie są przewidywane warunki atmosferyczne!
     
    • Zawsze pamiętajmy o naładowanej komórce z numerem GOPR – 601 100 300.
       
    • Najlepiej wyruszajmy już wczesnym rankiem. 
       
    • Zaplanujmy trasę, uwzględniając swoje umiejętności, pogodę oraz godzinę zachodu słońca. 
       
    • Sprawdźmy, czy na wybranym przez nas szlaku są jakieś schroniska, szałasy, leśniczówki itp., w których można się schronić, jeśli nagle zmieni się pogoda. 
       
    • Przed górską wędrówką spakujmy do plecaka mapę. 
       
    • Zabierzmy ze sobą: zapasowe skarpetki, czapkę, koszulę lub inne okrycie z długim rękawem, pelerynę, kurtkę lub płaszcz przeciwdeszczowy.
       
    • Pamiętajmy o prowiancie – polecamy produkty z dużą zawartością węglowodanów, np. czekoladę lub baton energetyczny.
       
    • Nie zapominajmy o  okularach przeciwsłonecznych.
       
    • Przed wyjściem w góry poinformujmy kogoś, gdzie się wybieramy, jakim szlakiem i o jakiej porze planujemy wrócić. 
    W razie nagłej zmiany pogody, szukajmy podstawowych oznaczeń szlaku turystycznego. Jest to prostokątny znak – kolorowy pasek, oznaczający kolor szlaku, pomiędzy dwoma białymi paskami. W Polsce mamy 5 kolorów szlaków: 
     
    • czerwony - szlak główny dla danych gór, zwykle prowadzi przez najwyższe i najciekawsze szczyty pasma;
       
    • niebieski – trasy dalekobieżne, warto planować nimi wyprawy, gdy nie chcemy schodzić z gór i planujemy nocować w schronisku;
       
    • zielony i żółty – krótkie szlaki, które zwykle krzyżują się z innymi szlakami;
       
    • czarny – krótkie szlaki dojściowe.

    Spacer do lasu lub na łąkę

    Wchodząc do lasu, poruszajmy się po wydeptanych ścieżkach. Każde miejsce wygląda podobnie, więc łatwo się zgubić, chodząc na przełaj. Jeśli dostrzeżemy dzikie zwierzę, nie zbliżajmy się do niego. Jeśli to ono idzie w naszym kierunku, zatrzymajmy się i poczekajmy lub zróbmy powoli kilka kroków do tyłu. Nie rzucajmy się do ucieczki (zwierzę może ruszyć w pościg), nie patrzmy zwierzęciu w oczy ani nie pokazujmy mu zębów (odczyta to jako przejaw agresji).
     
    • Nie dokarmiajmy dzikich zwierząt! To dla nich niezdrowe.
       
    • Stosujmy preparaty przeciw komarom, kleszczom, szerszeniom oraz osom.
       
    • Nie rozpalajmy ognisk w lesie i jego pobliżu.
       
    • Jeśli zauważymy pożar – dzwońmy po straż pożarną. Nie podchodźmy do ognia.

    Wyprawa rowerowa

    • Starajmy się nie podróżować solo.
       
    • Zawsze jeździjmy w kasku.
       
    • Miejmy przy sobie apteczkę. 
       
    • Sygnalizujmy ręką kierunek, w którym chcemy jechać. 
       
    • Zwalniajmy na krętych drogach. 
       
    • Słuchajmy i obserwujmy, czy nie zbliża się do nas inny pojazd, czy nie nadjeżdża pociąg lub tramwaj.
    Gdziekolwiek planujemy się wybrać, pamiętajmy o naładowaniu przed wyjściem telefonu lub noszeniu ze sobą przenośnej ładowarki typu power bank – tym bardziej, jeśli planujemy dłuższą wędrówkę, spacer, podróż. Dodatkowo zawsze miejmy w telefonie zapisane numery alarmowe, a także w odpowiedni sposób zapisane numery bliskich osób. Przed imieniem bliskiej osoby powinno znaleźć się słowo „ICE”. Jest to znak dla ratowników medycznych, kogo poinformować w razie wypadku.
      Same zasady bezpieczeństwa to nie wszystko. Jeśli planujemy dalsze podróże np. za granicę, warto pomyśleć nad dodatkowym ubezpieczeniem. Wybierając ubezpieczenie, zwróć uwagę na wartość wykupowanej polisy oraz na zakres, czyli jakie zdarzenia pokryje ubezpieczenie.


    Źródła:
    • https://czasdzieci.pl/ro_artykuly/id,749192b.html
    • http://strefamlodych.pl/badz-bezpieczny-w-czasie-wakacji/

 

 

Pismo Mazowieckiego Wicekuratora Oświaty w sprawie V Europejskiego Dnia Przeciwdziałania Włamaniom do Domów                                Pobierz...

 

 

 

 

WAŻNE INFORMACJE DOTYCZĄCE SZCZEPIEŃ       POBIERZ...

 

 

 

 

Informacje     Pobierz...

 

    Zwracam się z prośbą o wypełnienie ankiety przez Rodziców na temat zdrowia psychicznego. Bardzo proszę o wypełnienie i kliknęli prześlij. Ankieta jest dość krótka, jej wypełnienie zajmie kilka minut. 

 

 

 

 

 

 

Dziękuję bardzo, 

 

Aleksandra Wojtasik

 

 

Europejski Tydzień Szczepień    Materiały     Pobierz...

Ulotka informacyjna                                   Pobierz...

 

 

 

Komunikat - szczepienie lisów

 

W związku z akcją szczepienia lisów wolno żyjących przeciwko wściekliźnie w formie zrzutów lotniczych na terenie województwa mazowieckiego, w tym na obszarze powiatu radomskiego, organizowanych przez Wojewódzkiego Lekarza Weterynarii w terminie od 25 marca do 16 kwietnia 2023r. , przekazujemy do wiadomości oraz popularyzacji w Państwa Środowisku:

 

-  wydany komunikat;

 

- informację dotyczącą postępowania ze zwierzętami, które zetknęły się ze szczepionką przeciwko wściekliźnie lisów;

 

- wskazówki dla mieszkańców terenów, na których zostaną wyłożone przynęty ze szczepionką przeciwko wściekliźnie lisów.

 

Z poważaniem

 

Iwona Jankowska

 

Starszy Asystent Sekcji OZ i PZ

 

Powiatowa Stacja Sanitarno Epidemiologiczna w Radomiu

 

ul. gen. Leopolda Okulickiego 9D

 

26-601 Radom

 

Tel: 48 3864148

 

e’mail: iwona.jankowska@sanepid.gov.pl

 

 

 

List Mazowieckiego Kuratora Oświaty do Rodziców       Pobierz...

List Mazowieckiego Kuratora Oświaty do Uczniów         Pobierz... 

 

    Akcję "Wiosenne porządki w gminie Gózd"  koordynują sołtysi poszczególnych miejscowości w obwodzie szkoły w Podgórze oraz Radna Gminy Gózd Pani Małgorzata Knieć.

  Zbiórka przed akcją w sobotę o godz.10.00 na boisku w Drożankach.

 

 

Harmonogram Rekolekcji Wielkopostnych w Parafii Tczów dla uczniów naszej szkoły                   Pobierz...   

 

 

ZAPROSZAMY PAŃSTWA  NA PIERWSZE SPOTKANIE OBYWATELSKIEGO ZESPOŁU DS. PRZYGOTOWANIA OBYWATELSKIEGO PROGRAMU  PROMOCJI ZDROWIA PSYCHICZNEGO DZIECI I MŁODZIEŻY W POWIECIE RADOMSKIM W CZWARTEK, 23 MARCA 2023 ROKU O GODZ. 12:00 W STAROSTWIE POWIATOWYM W RADOMIU
 
Prosimy  potwierdzić swoją  obecność do dnia 20 marca na adres biuro@stowarzyszeniekas.pl 

 

Po co to robimy? 

Skala problemu zaburzeń psychicznych i emocjonalnych nastolatków jest niebagatelna – i niestety z roku na rok coraz gorsza. Z jakimi konkretnie problemami natury psychicznej mierzy się młodzież w powiecie radomskim? Czego najbardziej brakuje społeczności szkolnej, by szybciej i skuteczniej reagować? Jakie działania należy podjąć w pierwszej kolejności? Przyjdź na pierwsze spotkanie naszego zespołu w czwartek, 23 marca 2023 roku o godz. 12:00 – porozmawiajmy o tym, co możemy z tym zrobić !

 

·       Spotkanie odbędzie się w czwartek, 23 marca 2023 roku o godz. 12:00 w sali konferencyjnej Starostwa Powiatowego w Radomiu, przy ul. Mazowieckiego 7,

 

·       spotkanie ma charakter otwarty i skierowane jest do wszystkich mieszkańców powiatu radomskiego, które uważają, że problem zaburzeń psychicznych dzieci i młodzieży jest ważny i należy coś zmienić – zapraszamy m.in. lekarzy, ekspertów, psychologów, organizacji pozarządowych, aktywistów, pedagogów, nauczycieli, rodziców,

 

·       podczas spotkań wspólnie z mieszkańcami, wypracujemy m.in. szczegółową diagnozę środowiska lokalnego (obejmującą stan obecny i potrzeby) oraz pomysły i działania, składające się na Program Promocji Zdrowia Psychicznego Dzieci i Młodzieży w Powiecie Radomskim,

·       organizatorem spotkania jest Stowarzyszenie Kombinat Aktywności Społecznej w Radomiu, realizujący projekt finansowany przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię z Funduszy EOG i Funduszy Norweskich w ramach Programu Aktywni Obywatele – Fundusz Regionalny,

·       Patronat Honorowy nad inicjatywą objął Starosta Powiatu Radomskiego, Waldemar Trelka.

 

Zapraszamy!

 Z poważaniem, 
Zespół Stowarzyszenia "KAS" Kombinat Aktywności Społecznej
ul. Kilińskiego 21/20
26-600 Radom
tel. 882 777 067
 

 

REGULAMIN KONKURSU PLASTYCZNEGO

"BEZPIECZNI NA DRODZE"        POBIERZ...

 

REGULAMIN KONKURSU PLASTYCZNEGO

"CZTERY PORY ROKU W LESIE"   POBIERZ...

 

Szanowni Państwo,

 

w ramach rozwoju serwisu Edukacja.gov.pl pracujemy nad rozwiązaniami cyfrowymi wspierającymi procesy w obszarze edukacji.

 

Do tej pory Instytut Badań Edukacyjnych przeprowadził badania jakościowe z udziałem reprezentantów wszystkich grup uczestniczących w systemie edukacji w Polsce. Ich celem było zidentyfikowanie potrzeb w zakresie cyfrowej transformacji edukacji. Badania pomogły nam również wytypować obszary, które wymagają doskonalenia, oraz pozwoliły na zaproponowanie koniecznych usprawnień. W trakcie obecnego badania ilościowego chcemy z kolei ustalić, jaka jest skala zidentyfikowanych problemów.

 

Wyniki przeprowadzonych ankiet umożliwią nam ocenę stanu faktycznego oraz zaprojektowanie rozwiązań spełniających potrzeby różnych grup interesariuszy.

 

W związku z powyższym uprzejmie Państwa proszę o wypełnienie poniższej ankiety oraz o przekazanie jej zarówno rodzicom dzieci uczących się w Państwa szkołach i placówkach, jak i zatrudnionym w nich nauczycielom. Proszę, by ankiety wypełnili także wszyscy uczniowie szkół ponadpodstawowych oraz uczniowie klas 8 szkół podstawowych. Badanie trwa do 15 marca 2023 roku. Po tym terminie ankieta zostanie zdezaktywowana.

 

Wysyłając link do rodziców, mogą Państwo wykorzystać poniższy tekst:

 

„Szanowni Państwo,

 

Instytut Badań Edukacyjnych serdecznie zaprasza do wypełnienia ankiety w celu zebrania potrzeb uczestników systemu edukacji w Polsce w obszarze wykorzystania narzędzi cyfrowych wspierających edukację”.

 

Linki do ankiety:

 

https://aplikacje.edukacja.gov.pl/generator-formularzy-podglad/?formVersionId=0cccf0bf-8fba-4ecf-8621-d40686db2aa6&formId=acdc76fa-0664-4ddf-80c5-950931d52cb0 

 

W razie dodatkowych pytań – proszę o kontakt z zespołem odpowiedzialnym za projekt edukacja.gov.pl

 

(edukacja.gov@ibe.edu.pl, tel.+48 221202430 ).

 

 

 

Z wyrazami szacunku

 

Tomasz Kulasa 

 

Zastępca Dyrektora Centrum Transformacji Cyfrowej 

 

Ministerstwo Edukacji i Nauki

 

 

 

 

 

Szanowni Państwo,

 

Fundacja „Pomóż i Ty” serdecznie zaprasza do wzięcia udziału w akcji organizowanej przez naszą fundację córkę - Fundację Dzieciom Niepełnosprawnym „Podaruj Uśmiech”.

 

 

 

Zapraszamy nauczycieli, rodziców, uczniów oraz wszystkich sympatyków szkolnictwa, chcących, aby ich 1,5% podatku trafił do wybranej placówki oświatowej w ramach akcji „1,5% dla Szkoły” mającej na celu wsparcie edukacji i rozwoju uczniów.  Wszystko, co trzeba zrobić przy rozliczeniu podatku, to wpisać numer KRS Fundacji oraz pełną nazwę szkoły, której chcą Państwo pomóc.

 

 

 

Wszystkie placówki oświatowe chcące przyłączyć się do akcji proszone są o kontakt z biurem Fundacji email: fundacja@podarujusmiech.org tel. 58 664-06-42, w celu podpisania umowy współpracy.

 

 

 

Wszystkie materiały związane z akcją typu baner do umieszczenia na stronie www szkoły, ulotki, regulamin, umowa, sprawozdanie i wniosek o wypłatę środków są do pobrania poprzez stronę https://podarujusmiech.org/1-procent-dla-szkoly/ oraz załączone są w wiadomości. 

 

 

 

 

Ogólnopolski konkurs  „MY i RYBY – jak Europejski Fundusz Morski i Rybacki zmienił otoczenie wokół nas”

 

 

 

 

Zachęcamy do zapoznania się z informacjami zawartymi na stronie (w linku poniżej)

https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/bezpieczne-ferie-zimowe-2023

 

Konkurs dla dzieci na rymowankę

Rgulamin Konkursu         Pobierz...

 

Regulamin konkursu   Pobierz...

 

 

 

 

 

REGULAMIN KONKURSU    Pobierz...

 

Odnośnik: Bezpłatny Generator Zdjęć do mLegitymacji 

https://photoaid.com/pl/zdjecie-mlegitymacja-szkolna

 

 

 

Regulamin   Pobierz...

Oświadczenie    Pobierz...

 

 

    Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego Placówka Terenowa w Radomiu uprzejmie przypomina, że 31 października br. upływa termin nadsyłania zgłoszeń do IV edycji Ogólnopolskiego Konkursu dla Młodzieży „Moja Wizja Zero – Bezpieczeństwo, Zdrowie i Dobrostan Rodziny w Gospodarstwie rolnym”. Celem konkursu jest promowanie wśród młodzieży, bezpiecznych zachowań związanych z pracą na terenie gospodarstwa rolnego oraz popularyzowanie Wizji Zero w rolnictwie – międzynarodowej kampanii społecznej, która ma na celu minimalizowanie ryzyka wypadku przy pracy w sektorze rolniczym, w oparciu o jej trzy filary, tj.: I filar – Bezpieczeństwo, II filar – Zdrowie, III filar – Dobrostan, oraz jej Siedem Złotych Zasad.

 

Więcej informacji o konkursie można uzyskać na stronie internetowej Kasy: www.krus.gov.pl

 

 

 

 

 

   Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego informuje, że po raz czwarty uruchomiono Losowanie hulajnóg dla dzieci, które wykonają kurs e-learningowy pt. „Bezpiecznie na wsi mamy – upadkom zapobiegamy”. Kurs ten w nowoczesnej formie przybliża wiedzę o zagrożeniach wypadkowych w gospodarstwach rolnych, a także uczy prawidłowych zachowań podczas przebywania na terenie obejścia.

Działanie skierowane jest do dzieci urodzonych w latach 2008 – 2016. Nagrody rzeczowe (hulajnogi) przewidziano dla 50 osób wylosowanych spośród tych, które wyślą do 6 listopada 2022 r. certyfikat oraz wypełniony i podpisany formularz zgłoszeniowy pocztą tradycyjną na adres: Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, al. Niepodległości 190, 00-608 Warszawa lub pocztą elektroniczną na adres e-mail: hulajnoga@krus.gov.pl z dopiskiem w tytule: „Kurs e-learningowy dla dzieci”.

Szczegółowe informacje zostały zamieszczone na stronie internetowej Kasy www.krus.gov.pl

KASA ROLNICZEGO UBEZPIECZENIA SPOŁECZNEGO

PT RADOM /SEKRETARIAT

ul. Narutowicza 11/13, 26-600 Radom, Polska

T: +48 383 37 40 

IP 6310010

E: radom@krus.gov.pl

www.krus.gov.pl


Zapraszamy do wzięcia udziału
w Ogólnopolskim Konkursie Informatycznym

"Bohater utworu Marii Konopnickiej w Scratch"
Szczegóły w REGULAMINIE KONKURSU  Pobierz...

 

 

Szanowni Państwo,

 

serdecznie zapraszamy do udziału w konkursie wiedzy o piłce nożnej - „Poznaj Polskę na sportowo”. Konkurs adresowany jest do uczniów w wieku od 6 do 19 lat. Do wygrania ciekawe nagrody m.in. zaproszenia na mecz reprezentacji Polski w piłce nożnej na PGE Narodowym w Warszawie.

 

Konkurs składa się z trzech etapów:

 

Etap I (online) rozgrywany jest do 5 października 2022 r. – aby wziąć w nim udział uczeń powinien rozwiązać quiz online na stronie www.laczynaspilka.pl/quiz wybierając właściwą kategorię wiekową. Po zakończeniu quizu należy podać e-mail rodzica lub opiekuna prawnego na który wysłany zostanie mail z linkiem do formularza rejestracyjnego. Quiz można wypełniać dowolną liczbę razy i rejestrować dowolną liczbę wyników. Zwycięzcami tego etapu będzie 25 chłopców i 25 dziewczynek z najlepszym wynikiem w swoim województwie w swojej kategorii wiekowej. Zwycięzców zaprosimy do finałów wojewódzkich!

 

Etap II (wojewódzki) będzie rozgrywany stacjonarnie od 10 października do 7 listopada 2022 r. i wezmą w nim udział zwycięzcy etapu I. Na zwycięzców tego etapu czekają dwa zaproszenie do Warszawy na mecz reprezentacji Polski na PGE Narodowym w dniu 16 listopada 2022 r. oraz udział w wielkim finale konkursu.

 

Etap III (Wielki Finał) odbędzie się 17 listopada 2022 r. w studiu Telewizji Polskiej w Warszawie. Wielki Finał zostanie rozegrany w formacie Wielkiego Testu Wiedzy w programie telewizyjnym na żywo.

 

Szczegóły dotyczące zasad konkursu znajdują się w Regulaminie Konkursu. Pomocne w udzieleniu prawidłowych odpowiedzi będą przygotowane materiały historyczne opublikowane w Bibliotece Piłkarstwa Polskiego

 

Biuro Ministra

 

 

 

Szanowni Państwo,

 

uprzejmie informuję, że 23.09.2022 r. wystartował Konkurs fotograficzny pn. „Rolnictwo ekologiczne” skierowany do dzieci w wieku od 7 do 15 lat.

 

Zgodnie z Regulaminem https://kowr.gov.pl/promocja/promocja-krajowa/konkurs-fotograficzny-rolnictwo-ekologiczne Prace Konkursowe wpływają do Oddziałów Terenowych KOWR do 16.10.2022 r.

 

 

 

REGULAMIN KONKURSU       POBIERZ...

 

 

 

 

 

LIST MINISTRA EDUKACJI I NAUKI    Pobierz...

 

 

 

 

 

 

Materiały informacyjne      Pobierz...

Prezentacja                  Pobierz...

ROK SZKOLNY 2021/2022

Rada Rodziców

 

Skład Rady Rodziców:

 Przewodnicząca:    Marzena Samuś

 Zastępca:              Justyna Matejek    

 Skarbnik:                    Wioleta Marchewka

 Sekretarz:                   Monika Mroczek

 Członek:                  Natalia Bzdzikot

                                Sylwia Skiba

                                Łukasz Łojek

                                          Daria Piskorz

                                          Katarzyna Wargacka

 

 

 

 

 List Ministra Edukacji i Nauki na zakończenie zajęć dydaktyczno-wychowawczych w roku szkolnym 2021/2022     Pobierz...

 

 

 

 

Bilans jednostki budżetowej              Pobierz...

Wypłacone świadczenia pieniężne      Pobierz...

Wyciąg z danych                               Pobierz...

Informacja dodatkowa                      Pobierz...

Umorzenie majątku                           Pobierz...

Wartość netto                                  Pobierz...

Środki trwałe                                    Pobierz...

Wartości niematerialne                     Pobierz...

Rachunek zysków i strat jednostki    Pobierz...

Zestawienie zmian                             Pobierz...

 

 

 

 

                   Szczegóły na stronie www.wychowanie.org

 

Materiały do pobrania

1. O programie...

2. Dla rodziców...

3. Dla młodzieży...

 

              

Witam serdecznie,

Jak spowodować by komputer sam się uczył? Jak skonstruować sieć neuronową? - Zapraszam każdego ucznia!

We wtorek, 10 maja, o 18:00 na bezpłatnych, zdalnych zajęciach Olimpijskiego Koła Informatycznego wspólnie stworzymy sieć neuronową, poznamy uczenie maszynowe, dotkniemy sztucznej inteligencji! - Od zera, od podstawhttps://youtu.be/UtChFU2loWk

Prośba o przekazanie informacji rodzicom, uczniom, nauczycielom: https://youtu.be/e0t_EzkQ-0c?t=491
Daje to szansę nastolatkom na wejście w informatykę, piękna przygodę! https://youtu.be/VM_9vPIp3M4?t=212
Nie potrzeba żadnej wiedzy!

Zajęcia są całkowicie bezpłatne – na kanale youtube: https://youtu.be/UtChFU2loWk

Prośba o udostepnienie posta na swojej stronie szkoły: https://www.facebook.com/OlimpijskieKoloInformatyczne/posts/184005770623930
I umieszczenie plakatu w szkole: https://oki.org.pl/oki/plakaty/

-
Harmonogram zajęć: https://oki.org.pl/harmonogram-zajec/
Informacje o zajęciach: https://oki.org.pl/newsletter.php

Zajęcia są prowadzone w ramach Olimpijskiego Koła Informatycznego - OKI: https://youtu.be/su8Lxldt7AM
Uczymy programowania, sztucznej inteligencji, pokazujemy drogę – od podstaw, każdego ucznia. Zajęcia są zdalne, bezpłatne, z nagrodami. Nasi podopieczni to laureaci Olimpiad Informatycznych, twórcy nowych aplikacji, liderzy zespołów: https://oki.org.pl/oki/sukcesy-uczestnikow/

Skąd się wzięła idea Olimpijskiego Koła Informatycznego?
https://www.youtube.com/watch?v=nDyj1MnGvbU&t=2228s
* By każdy nastolatek programował: https://youtu.be/DI0lRjXoCGc?t=1127
* By każdy nastolatek z łatwością posługiwał się metodami, które przyspieszają działanie programów: https://youtu.be/Ct7Fk6bExyI?t=16
* By rozwiązanie problemów, wymyślanie, programowanie sprawiało fun! https://youtu.be/qGpkqQ44tBk?t=59
By tu w Polsce powstałą krzemowa dolina. By młodzi ludzie – być może z Państwa szkoły - rozwiązali przy pomocy komputera problemy kraju, Europy, świata. By stworzyli nowe leki, ekonomię, przyjazny świat…

Jest sens!
https://www.youtube.com/watch?v=gAeRdK2Bsxg&t=132s
Daniel Olkowski, Olimpijskie Koło Informatyczne
NIP: 9522202658

 

 

 Broszura "Dzieci w wirtualnej sieci"      Pobierz...

 Broszura "Nastolatki w wirtualnym tunelu"     Pobierz...

 

 

 W związku ze zmianą zasad epidemicznych związanych z COVID-19 Minister Edukacji i Nauki we współpracy z Ministrem Zdrowia oraz Głównym Inspektorem Sanitarnym wydał nowe Wytyczne zachowania bezpieczeństwa zdrowotnego MEiN, MZ i GIS dla szkół podstawowych i ponadpodstawowych.

Wytyczne zachowania bezpieczeństwa zdrowotnego MEiN, MZ i GIS dla szkół podstawowych i ponadpodstawowych  Pobierz...

 

 

Broszura "Dzieci w wirtualnej sieci"  Pobierz...

Broszura "Nastolatki w wirtualnym tunelu" Pobierz...

 

            

              

  

  

           

         

                  

         

 

                          

                           

 

                    

                           

                          

 

        Wścieklizna. Bądżmy ostrożni!

         Prezentacja. Pobierz...

   

        

       

List

prof. dr hab. med. Agnieszki Szypowskiej

Konsultanta Wojewódzkiego w dziedzinie diabetologii 

                                                                                    Pobierz..

Ulotka

                                                                           Pobierz...

.

 

                                              

KALENDARZ ROKU SZKOLNEGO 2021/2022

 

 

 

Lp.

 

 

Wydarzenia

 

Termin

   1.

Rozpoczęcie roku szkolnego

 

           1 IX 2021r.

   2.

 

Sprzątanie Świata

 

20 - 24 IX 2021r.

 

   3.

Zebrania z rodzicami

 

           9  IX 2021 r.

   4.

Dzień Chłopaka

 

30 IX 2021r.

   5.

Dzień Komisji Edukacji Narodowej

Ślubowanie klasy I

13 X 2021r.

   6.

 Dzień Patrona Szkoły

 22 X 2021r.

 

   7.

11 listopada-Święto Niepodległości

 

10 XI 2021r.

 

   8.

Zebrania z rodzicami

 

          25 XI 2021 r.

   9.

Andrzejki

 

26 XI 2021r.

 

  10.

Mikołajki szkolne

 

6 XII 2021r.

  11.

Informacja dla rodziców o zagrożeniach ocenami niedostatecznymi i nieodpowiednim zachowaniu

 

          20 XII 2021 r.

  12.

Jasełka

 

21 XII 2021r.

 

  13.

Wigilia szkolna

 

21 XII 2021r.

  14.

Zimowa przerwa świąteczna

23 XII- 31 XII 2021r.

 

  15.

 

Wystawianie ocen śródrocznych

13 I 2022 r.

 

  16.

 

Zebranie klasyfikacyjne rady pedagogicznej

            20 I 2022 r.

  17.

 

Zebrania z rodzicami

           27 I 2022 r.

  18.

Choinka noworoczna

Dzień Babci i Dziadka

29 I 2022 r.

  19.

Ferie zimowe

 

31 I – 13 II 2022  r.

 

  20.

8 marca – Dzień Kobiet

 

8 III 2022 r.

 

  21.

 

Pierwszy Dzień Wiosny

21 III 2022 r.

  22.

Rekolekcje Wielkopostne

 

 III 2022 r.

  23.

Wiosenna przerwa świąteczna

 

14 - 18 IV 2022 r.

  24.

Dzień Ziemi

 

22 IV 2022 r.

 

  25.

Światowy Dzień Książki

 

22 IV 2022r.

 

  26.

Zebrania z rodzicami

           28 IV 2022 r.

 

  27.

Święto Konstytucji 3 Maja

 

4 V 2022 r.

 28.

Informacja dla rodziców o zagrożeniach ocenami niedostatecznymi i nieodpowiednimi ocenami zachowania

 

            16 V 2022 r.

 

  29.

 Festyn rodzinny. Dzień Matki. Dzień Ojca.

 

             V - VI 2022r.

 30.

 Dzień Dziecka

 

1 VI 2022r.

 

 31.

Informacja dla rodziców o przewidywanych ocenach  rocznych i rocznej ocenie zachowania

2 VI 2022r.

 

  32.

Wystawianie ocen rocznych

 

           8 VI 2022 r.

             

  33.

 

Zebranie klasyfikacyjne rady pedagogicznej

            15 VI 2022 r.

   34.

 

Uroczyste zakończenie roku szkolnego

 

24 VI 2022r.

 

   35.

 

Ferie letnie

27 VI - 31 VIII 2022 r.

 

Dni ustawowo wolne od zajęć dydaktycznych

 

  1. Święto Komisji Edukacji Narodowej – 14 października 2021r.,
  2. Narodowe święto Niepodległości – 11 listopada 2021r.,
  3. Święto Trzech Króli – 6 stycznia 2022r.,
  4. Poniedziałek Wielkanocny – 18 kwietnia 2022r.,
  5. Święto Konstytucji 3 Maja – 3 maja 2022r.,
  6.  Boże Ciało – 16 czerwca 2022r.

 

Dni wolne od zajęć dydaktyczno - wychowawczych decyzją dyrektora szkoły

 

 

  1. 12 XI 2021r.,
  2. 7 I 2022 r.,            
  3. 2 V 2022 r.,
  4. 24, 25, 26 V 2022 r. - egzamin ósmoklasisty,
  5. 17 V 2022 r.

 

 

Wnioski ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego

 w roku szkolnym 2020/2021

POBIERZ

 

 

 

 

Szanowni Państwo,
Centrum Rozwoju Lokalnego wspólnie z psycholog Beatą Liwowską przygotowało dla Państwa kolejny filmik w ramach naszego cyklu poradników edukacyjnych adresowanych do rodziców. Motywem przewodnim filmu jest rozwój dziecka.  
Serdecznie zapraszamy do obejrzenia filmu. 
Link do filmu: https://youtu.be/Eao2j4IoKPg
Wszystkie filmy przygotowane w ramach cyklu "CRL uczy rodziców" dostępne są na stronie: wspierajmarzenia.pl

 

 

Wnioski ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego

za I półrocze roku szkolnego 2020/2021

POBIERZ

 

 

Warszawa, 28 sierpnia 2020 r.

 

Szanowni Państwo,

Dyrektorzy i Nauczyciele, 

Drodzy Uczniowie i Rodzice,

 wkrótce rozpoczniemy nowy rok szkolny 2020/2021. Po kilkumiesięcznej przerwie uczniowie i nauczyciele wrócą do szkół i swoich codziennych obowiązków. Decyzję o przywróceniu zajęć stacjonarnych podjęliśmy po wielu rozmowach i konsultacjach z ekspertami. Wspólnie ustaliliśmy, że edukacja, podobnie jak wiele innych dziedzin życia społecznego i gospodarczego, powinna funkcjonować w sposób zbliżony do tego sprzed pandemii. Powrót dzieci do stacjonarnej nauki w szkołach zaplanowała również zdecydowana większość państw europejskich.

Kształcenie na odległość nie zastąpi bezpośredniego kontaktu ucznia z nauczycielem, a najnowocześniejsze nawet technologie nie stworzą odpowiedniej przestrzeni do budowania trwałych relacji rówieśniczych. Przedłużająca się izolacja może w dalszej perspektywie przynieść wiele negatywnych skutków. Chodzi nie tylko o rozwój intelektualny i mniejszą efektywność procesu kształcenia na odległość, ale również o przygotowanie młodego człowieka do dorosłości, do życia w społeczeństwie, które w dużym stopniu kształtuje się w środowisku szkolnym.

Rozumiem obawy części rodziców i nauczycieli związane z powrotem do stacjonarnych zajęć w szkołach i placówkach oświatowych. Bezpieczeństwo uczniów, nauczycieli i innych pracowników oraz dyrektorów, a także rodziców – to nasz priorytet. Dlatego też przygotowaliśmy odpowiednie regulacje prawne, wytyczne i zalecenia, które w przypadku większego zagrożenia epidemicznego pozwolą na wprowadzenie adekwatnych do danej sytuacji działań i środków. Stworzyliśmy elastyczne rozwiązania, takie jak możliwość realizowania nauczania w trybie mieszanym lub zdalnym zarówno dla całej szkoły, jak i poszczególnych oddziałów. Umożliwiliśmy także dyrektorom wprowadzenie dodatkowych środków bezpieczeństwa na terenie danej placówki.

 Stale współpracujemy z Ministerstwem Zdrowia oraz Głównym Inspektorem Sanitarnym i na bieżąco reagujemy na sytuację. Wspieramy dyrektorów i organy prowadzące w przygotowaniach do rozpoczęcia nowego roku szkolnego. Umożliwiamy dyrektorom zamówienie maseczek i płynów do dezynfekcji na potrzeby szkół. Przekażemy szkołom również termometry bezdotykowe. Środki te będą bezpłatnie dostarczane przez Ministerstwo Zdrowia.

 Wszystkim nam zależy na bezpiecznym powrocie dzieci do szkół. Chcemy, aby uczyły się one razem z rówieśnikami, przy wsparciu ze strony nauczycieli i dyrektorów. Jestem przekonany, że wspólne, odpowiedzialne działania ograniczą ryzyko oraz pozwolą na funkcjonowanie szkół i placówek w tradycyjnej formule.

 Nowy rok szkolny to, obok kwestii związanych z bezpieczeństwem, także nowe wyzwania edukacyjne i kierunki działania. Chcemy, aby nauka w szkole rozwijała umiejętności, które pozwolą młodym ludziom mierzyć się z wyzwaniami współczesnego świata. Stąd nacisk na kształtowanie samodzielności, innowacyjności i kreatywności u uczniów. Ważnym elementem edukacji powinno być także stałe rozwijanie kompetencji cyfrowych, w tym bezpieczne i efektywne korzystanie z nowych technologii. 

Szkoła odgrywa niezwykle istotną rolę w wychowaniu młodego człowieka – uczy szacunku do własnej kultury, historii i języka ojczystego. Rok 2020 to rok wielu rocznic historycznych ważnych dla kształtowania polskiej tożsamości narodowej i pamięci zbiorowej. W maju świętowaliśmy 100. rocznicę urodzin Papieża Jana Pawła II, a w sierpniu – 100. rocznicę zwycięskiej Bitwy Warszawskiej. Wkrótce obchody podpisania porozumień sierpniowych i powstania NSZZ „Solidarność”, a także kolejna rocznica wybuchu II wojny światowej. Znajomość tych wydarzeń jest kluczowa zarówno dla patriotycznego wychowania młodego pokolenia, jak również dla lepszego i pełniejszego zrozumienia procesów, które dzieją się współcześnie. Chciałbym, aby te rocznice znalazły należne im miejsce w toku edukacji.

Nie możemy zapomnieć o wychowaniu uczniów nie tylko na dobrych obywateli, ale i po prostu dobrych ludzi. Kształtowanie właściwej postawy moralnej młodego pokolenia Polaków to także bardzo ważne zadanie szkoły.

 U progu nowego roku szkolnego życzę wszystkim, aby był on spokojny i bezpieczny, a także obfitował w sukcesy edukacyjne oraz wychowawcze. Jestem przekonany, że wytrwałość w nauce i konsekwentne rozwijanie swoich talentów pozwoli uczniom osiągnąć jak najlepsze wyniki w nauce i w czerwcu przyszłego roku z dumą odebrać szkolne świadectwa.

 

 Z wyrazami szacunku

 

Dariusz Piontkowski

 

Minister Edukacji Narodowej

 

 

Wnioski ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego

roku szkolnym 2019/2020

  1. Warunki i sposób realizacji nowej podstawy programowej są spełnione. Realizowane treści są zgodne z planami pracy, zawierają treści z podstawy programowej oraz treści wykraczające ponad podstawę programową;
  2. Na podstawie przeprowadzonych diagnoz wstępnych nauczyciele formułowali i wdrażali wnioski z analizy osiągnięć uczniów;
  3. Nauczyciele dostosowują wymagania oraz metody pracy do dysfunkcji i możliwości uczniów, poprzez indywidualizację nauczania oraz udział w zajęciach dydaktyczno-wyrównawczych, rewalidacyjnych, korekcyjno-kompensacyjnych, terapeutycznych i logopedycznych;
  4. Zajęcia lekcyjne z wykorzystaniem różnorodnych technologii TIK są bardzo atrakcyjne dla uczniów;
  5. Dzienniki lekcyjne, zajęć dodatkowych i specjalistycznych funkcjonują poprawnie z  nielicznymi zastrzeżeniami;
  6. Nauczyciele podnosili swoje umiejętności i zdobywali nowe kompetencje na różnego rodzaju kursach, warsztatach, webinariach oraz szkoleniach on-line;
  7. W szkole prowadzone były różnego rodzaju akcje promujące zdrowy styl życia i odżywiania. Na godzinach wychowawczych realizowana była tematyka poświęcona zagrożeniom płynącym z internetu, sposobom zapobiegania agresji;
  8. Zdarzały się nieliczne zachowania niewłaściwe, typu: agresja słowna, szarpanie, wulgarne słownictwo. Pojawiły się sygnały dotyczące treści pornograficznych o charakterze seksualnym, które były na bieżąco eliminowane;
  9. Rodzice współdecydowali w sprawach szkoły i bardzo aktywnie uczestniczyli w podejmowanych przez szkołę działaniach.

Rekomendacje:

  1. Podejmowanie działań wychowawczych mających na celu eliminowanie pojawiających się zagrożeń i wzmacnianie właściwych zachowań oraz wpajanie uczniom istoty wzajemnego szacunku, empatii, koleżeństwa, przyjaźni, wzajemnej pomocy. Przeciwdziałanie agresji słownej, eliminowanie wulgaryzmów;
  2. Konsekwentne egzekwowanie ustalonych w szkole norm i zasad zachowania, w tym używania telefonów komórkowych;
  3. Włączenie do programu wychowawczo - profilaktycznego działań mających na celu zarówno ograniczenie kontaktu, jak i osłabienie negatywnych skutków ewentualnej styczności dziecka z materiałami pornograficznymi. Dostarczanie wsparcia emocjonalnego uczniom w rozwiązywaniu ich problemów;
  4. Uświadomienie rodzicom uwagi na ich rolę w zapewnieniu dziecku bezpieczeństwa w sieci oraz na odpowiedzialność za bierną postawę w tym zakresie, dostarczanie im kompetencji i promocja dostępnych metod kontroli rodzicielskiej w ramach działań profilaktycznych;
  5. Bieżąca aktualizacja informacji zamieszczanych na tablicy informacyjnej oraz na stronie szkoły;
  6. Przeprowadzenie pogadanek na temat skutecznych form uczenia się oraz higieny pracy umysłowej i czasu wolnego;
  7. Zwrócenie uwagi na uczniów o obniżonej motywacji i słabym poziomie zaangażowania, wzmacnianie u nich wiary w sukces oraz utrzymanie wysokiego poziomu uczestnictwa uczniów w konkursach i projektach. Rozbudzanie pasji i motywacji do nauki poprzez ciekawe metody i narzędzia pracy;
  8. Przeprowadzenie warsztatów przez specjalistę z zakresu pierwszej pomocy przedmedycznej wśród wszystkich uczniów.

 

 

Warszawa, 21 sierpnia 2020 r.

 

Aplikacja ProteGO Safe
– wspólny list Ministra Edukacji Narodowej
i Głównego Inspektora Sanitarnego do rodziców

 

Minister Edukacji Narodowej Dariusz Piontkowski i Główny Inspektor Sanitarny Jarosław Pinkas skierowali do rodziców uczniów specjalny list, w którym zachęcili do zainstalowania aplikacji ProteGo Safe. Szefowie MEN i GIS podkreślili, że narzędzie to pozwala ograniczać ryzyko rozprzestrzeniania się koronawirusa i wspiera bezpieczny powrót dzieci do szkół.

 

Wspólny list Ministra Edukacji Narodowej i Głównego Inspektora Sanitarnego 

– Przygotowujemy się na bezpieczny powrót uczniów do szkół. Jesteśmy przekonani, że wspólne i odpowiedzialne działania pozwolą ograniczać ryzyko szerzenia się wirusa – napisali szefowie MEN i GIS w liście skierowanym do rodziców.

Szefowie MEN i GIS przedstawili w nim zalety aplikacji, takie jak test oceny ryzyka i dziennik zdrowia, dzięki którym można otrzymać konkretne rekomendacje dotyczące bezpiecznych zachowań oraz – w razie potrzeby – przyspieszyć ścieżkę diagnozowania i leczenia. Podkreślili jednocześnie, że ProteGO Safe to także sprawdzone i wiarygodne źródło informacji na temat pandemii koronawirusa.

Minister Edukacji Narodowej i Główny Inspektor Sanitarny zaznaczyli, że skuteczność aplikacji zależy od tego, jak wiele osób będzie z niej korzystało. Dlatego też szczególnie ważne są wspólne i odpowiedzialne działania:

– Gorąco zachęcamy do zainstalowania na telefonach komórkowych aplikacji ProteGO Safe. To narzędzie, które informuje o możliwym kontakcie z osobą zarażoną. Aplikacja zawiera także wiarygodne i sprawdzone informacje dotyczące pandemii koronawirusa i umożliwia samokontrolę stanu zdrowia. Jest bezpłatna, dobrowolna i w pełni bezpieczna – napisali Minister Edukacji Narodowej i Główny Inspektor Sanitarny.

Aplikacja ProteGO Safe – jak to działa?

ProteGO Safe to aplikacja, która powiadamia o możliwym kontakcie z koronawirusem. Jeśli osoba z naszego otoczenia zachoruje, wówczas otrzymamy odpowiednie powiadomienie. Aplikacja poinformuje również, jakie środki ostrożności zachować i jak postępować w przypadku podejrzenia infekcji u siebie lub swoich bliskich. 

ProteGO Safe to także wiarygodne i sprawdzone źródło wiedzy. W aplikacji znajdują się komunikaty potwierdzone przez Ministerstwo Zdrowia i Główny Inspektorat Sanitarny, a także informacje opracowane na podstawie danych Europejskiego Centrum ds. Zapobiegania i Kontroli Chorób (ECDC) oraz Światowej Organizacji Zdrowia (WHO)

Aplikacja składa się z dwóch modułów:

  • pierwszy umożliwia samokontrolę stanu zdrowia. Jest to „dziennik zdrowia”, który na bieżąco pozwala weryfikować, czy i w jakiej grupie ryzyka zakażenia jesteśmy,
  • drugi to skanowanie otoczenia i komunikowanie o ryzyku kontaktu z wirusem.

Więcej informacji na stronie: https://www.gov.pl/web/protegosafe.

Zachęcamy do pobrania aplikacji ProteGO Safe!

Departament Informacji i Promocji

Ministerstwo Edukacji Narodowej

 

 

 

WNIOSEK O PRZYJĘCIE

DZIECKA DO PRZEDSZKOLA     POBIERZ

 

 

 

 

 

 

"To niełatwy czas dla nas dorosłych, ale i dla DZIECI. Pamiętajmy, że nasze emocje udzielają się całej rodzinie. Dlatego zwróćmy uwagę na to, czego świadkiem jest dziecko, jak często oglądamy telewizyjne kanały informacyjne i do jakich treści ma ono dostęp. Prosimy o zapoznanie się z poniższym artykułem."


 Jak rozmawiać z dziećmi o koronawirusie -  POBIERZ
 
 

 

Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Radomiu w czasie epidemii.

 

PISMO DO PLACÓWEK       POBIERZ

KARTA ZGŁOSZENIA         POBIERZ

ZGODA RODZICÓW            POBIERZ

 

 

 

 

DLa uczniów klas starszych zostały założone konta na Gmailu

 

SPRAWOZDANIE

Z NADZORU PEDAGOGICZNEGO
DYREKTORA PUBLICZNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ
IM. M. KONOPNICKIEJ W PODGÓRZE

za I półrocze roku szkolnego 2019/2020

POBIERZ

 

 

 

„Mały Miś w Świecie Wielkiej Literatury” - Międzynarodowy Projekt Edukacyjny

 

 

Drodzy Rodzice!

W roku szkolnym 2019/2020 nasza szkoła przystąpiła do MIĘDZYNARODOWEGO PROJEKTU EDUKACYJNEGO „MAŁY MIŚ W ŚWIECIE WIELKIEJ LITERATURY”
Organizatorem projektu jest Grupa MAC S.A. (właściciel marek MAC Edukacja, MAC Technologie i MAC Dydaktyka), z siedzibą
w Kielcach, przy ulicy Witosa 76 przy współpracy z CEBP 24.12 Sp. z o.o. wydawcą miesięcznika Bliżej Przedszkola. Autorem projektu jest Aneta Konefał, dyrektor Przedszkola w Kolbuszowej.

Celem głównym projektu jest rozwijanie czytelnictwa we współpracy ze żłobkami, przedszkolami, szkołami podstawowymi, szkołami specjalnymi, szkolnymi świetlicami, bibliotekami szkolnymi i publicznymi w całej Polsce i za granicą.

Cele szczegółowe:

a) zachęcanie dorosłych do głośnego czytania dzieciom – uświadomienie roli czytania
 w życiu dziecka, wyrabianie właściwych nawyków czytelniczych,

b) tworzenie warunków do różnorodnej aktywności dzieci w toku realizacji zadań stawianych przez nauczyciela,

c) wprowadzenie dziecka w świat literatury,

d) budzenie zaciekawienia książką przez zabawy, piosenki, twórczość plastyczną,

e) przekazywanie za pośrednictwem literatury wartości moralnych,

f) kształcenie u dzieci umiejętności słuchania tekstu czytanego,

g) rozwijanie samodzielności, kreatywności i innowacyjności dzieci,

h) rozwijanie kompetencji cyfrowych dzieci i nauczycieli,

i) kształtowanie postaw patriotycznych dzieci,

j) włączenie w życie przedszkola rodziców oraz przedstawicieli środowiska lokalnego,

k) promocja przedszkola,

Projekt jest zgodny z podstawą programową wychowania  przedszkolnego oraz kierunkami polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2019/2020.

 W ramach projektu „Mały Miś w Świecie Wielkiej Literatury” dzieci naszej szkoły będą brały udział w module pt.  ,,MAŁY MIŚ – CZYTAJĄCE PRZEDSZKOLAKI

Dzieci wraz z nauczycielem wybierają grupową maskotkę – Misia, który w roku szkolnym 2019/2020 odbędzie czytelnicze odwiedziny w domach przedszkolaków. Misiowi zostanie nadane imię, a projekt zainauguruje akcję wspólnego czytania w grupie przedszkolnej, do której można zaprosić osoby związane z przedszkolem.

Czytamy w przedszkolu.

  • Projekt zainauguruje akcję wspólnego czytania w grupie przedszkolnej.

Czytamy w domu.

  • Miś zostanie wyposażony w dzienniczek, w którym rodzice wpiszą tytuł utworu, który został przeczytany, a dzieci wykonają pamiątkowy rysunek lub odrysują swoją dłoń (praca w domu).
  • Kolejność wędrówki misia określa nauczyciel 
  • Nauka piosenki: Czytaj z Misiem umili czas oczekiwania na jego powrót.

 

Efekt finalny: dzienniczek małego Misia

Start projektu: grudzień 2019 r. Zakończenie projektu: czerwiec 2019 r.

 

Szanowni Rodzice!

Serdecznie dziękujemy wszystkim, którzy włączyli się w zbiórkę organizowaną w naszej szkole dla Schroniska w Radomiu. Akcja zakończyła się ogromnym sukcesem, dzięki Waszemu wsparciu udało się zebrać bardzo dużo karmy, makaronów, kaszy i innych niezbędnych produktów.

 

Zmiany w przepisach prawa oświatowego dotyczące zasad opracowania programu wychowawczo - profilaktycznego

POBIERZ

 

OGÓLNE WARUNKI UBEZPIECZENIA NASTĘPSTW NIESZCZĘŚLIWYCH WYPADKÓW DZIECI, MŁODZIEŻY, OSÓB UCZĄCYCH SIĘ ORAZ PERSONELU W PLACÓWKACH OŚWIATOWYCH – UBEZPIECZENIE SZKOLNE IV (184)

 

     Pobierz

 

 

 Porozumienie w sprawie realizacji świadczeń stomatologicznych

     Pobierz

 

Wnioski ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego  w roku szkolnym 2018/2019:

  1. Warunki i sposób realizacji nowej podstawy programowej są spełnione. Realizowane treści są zgodne z planami pracy, zawierają treści z podstawy programowej oraz treści wykraczające ponad podstawę programową;
  2. Nie wszyscy nauczyciele dostosowują wymagania oraz metody pracy do dysfunkcji i możliwości uczniów;
  3. Dzienniki lekcyjne, zajęć dodatkowych i specjalistycznych nie funkcjonują prawidłowo, występują liczne braki we frekwencji, tematy są wpisywane niesystematycznie;
  4. Zajęcia lekcyjne z wykorzystaniem technologii TIK przyczyniły się do efektywności procesu nauczania;
  5. Nauczyciele podnosili swoje umiejętności i zdobywali nowe kompetencje na różnego rodzaju kursach, warsztatach, webinariach oraz szkoleniach on-line;
  6. W szkole prowadzone były różnego rodzaju akcje promujące zdrowy styl życia, odżywiania. Uczniowie bardzo chętnie uczestniczyli w działaniach sprzyjających kształtowaniu pożądanych społecznie postaw, poprzez udział w uroczystościach i imprezach szkolnych, konkursach, wycieczkach, akcjach charytatywnych, wyjazdach do placówek kulturalnych, koncertach, pogadankach, prelekcjach i warsztatach profilaktycznych;
  7. Stosowane przez szkołę działania przynoszą rezultaty w zakresie zapobiegania występowania zachowań agresywnych i przemocy. Bardzo słabo wypadło zapobieganie agresji słownej i wulgaryzmom w wypowiedziach uczniów, które słyszą w  rozmowach między sobą na przerwach oraz brak konsekwentnego egzekwowania ustalonych
    w szkole norm i zasad zachowania przez nauczycieli, rodziców i uczniów;
  8. Rodzice współdecydują w sprawach szkoły i bardzo aktywnie uczestniczą w podejmowanych przez szkołę działaniach.

Rekomendacje:

  1. Stosowanie w codziennej praktyce szkolnej wiedzy i umiejętności przez nauczycieli, które zdobyli podczas różnych form szkolenia, wzajemnej pomocy zawodowej, dzielenia się wiedzą i doświadczeniem;
  2. Organizowanie szkoleń w ramach WDN na temat wykorzystywania TIK w pracy nauczyciela;
  3. Dostosowanie wymagań oraz metod pracy do dysfunkcji i możliwości uczniów;
  4. Staranne  prowadzenie dokumentacji szkolnej, systematyczne dokonywanie zapisów tematów zajęć oraz frekwencji uczniów;
  5. Przeciwdziałanie agresji słownej, fizycznej i psychicznej. Zwracanie uwagi na kulturę osobistą, w tym na kulturę języka (eliminowanie wulgaryzmów;
  6. Propagowanie działań mających na celu wzrost czytelnictwa wśród uczniów poprzez uzupełnienie księgozbioru. Wspieranie rodziców w działaniach kształtujących nawyki czytelnicze u dzieci;
  7. Zaangażowanie uczniów z klas młodszych w pracę na rzecz szkoły w ramach działań Samorządu Uczniowskiego;
  8. Doposażenie pracowni przedmiotowych, w szczególności nauczania przedmiotów przyrodniczych.
 
 Ankieta dla rodziców.

Proszę kliknąć w link i wypełnić ankietę.

https://www.survio.com/survey/d/Q2N9M2O2R8T8Y0O8J

 

 

 

Kuratorium Oświaty w Warszawie Al.

Jerozolimskie 32, 00-024 Warszawa

Warszawa, dn. 06 marca 2019 r. KPZ.571.6.43.2018.AP

Do Gmin oraz

Dyrektorów Gimnazjów

i Szkół Podstawowych

woj. mazowieckiego

 

 

dotyczy: informacji o szkołach ponadgimnazjalnych/ponadpodstawowych oraz punktach informacyjnych

Szanowni Państwo,

Mazowiecki Kurator Oświaty działając na podstawie § 11 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16 marca 2017r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół i placówek (Dz. U. z 2017 r. poz. 610) oraz § 11 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 marca 2017r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego na lata szkolne 2017/2018–2019/2020 do trzyletniego liceum ogólnokształcącego, czteroletniego technikum i branżowej szkoły I stopnia, dla kandydatów będących absolwentami dotychczasowego gimnazjum (Dz. U. z 2017 r. poz. 586), informuje, że baza szkół ponadgimnazjalnych/ponadpodstawowych z terenu województwa mazowieckiego, które będą rekrutować uczniów do klas pierwszych na rok szkolny 2019/2020 znajduje się na stronie internetowej Kuratorium Oświaty w Warszawie w zakładce Organ prowadzący – Rekrutacja do szkół (http://www.kuratorium.waw.pl/pl/rodzice-iuczniowie/rekrutacja-do-szkol/baza-szkol-ponadpodstaw/13352,Wykaz-szkolponadpodstawowych-i-ponadgimnazjalnych.html). Ponadto, powołane zostały punkty informacyjne (http://www.kuratorium.waw.pl/pl/rodzice-i-uczniowie/rekrutacja-do-szkol/12878,Punktinformacyjny-rekrutacja-do-szkol-ponadpodstawowych-i-ponadgimnazjalnych-na.html), a na stronie internetowej kuratorium po zakończeniu rekrutacji zasadniczej i rekrutacji uzupełniającej opublikowane będą informacje o wolnych miejscach w szkołach ponadgimnazjalnych i ponadpodstawowych. 

Z poważaniem

z up. Mazowieckiego Kuratora Oświaty-/-

Magdalena Cichostępska

Dyrektor Wydziału Kształcenia

Ponadgimnazjalnego i Ustawicznego

 

Szanowni Państwo,

z związku z zaplanowaną na dzień 28 lutego 2019 r. konferencją wojewódzką „Komunikacja w przestrzeni publicznej i prywatnej”, zwracam się z uprzejmą prośbą o przekazanie rodzicom dzieci/uczniów zaproszenia do uczestnictwa w tym przedsięwzięciu.

Bardzo proszę o umieszczenie powyższej informacji (tekst opublikowany na stronie Kuratorium Oświaty w dniu 15 lutego 2019 r.) na tablicy ogłoszeń bądź w innej formie przyjętej w Państwa placówce, wraz z linkiem do logowania.

http://kuratorium.waw.pl/konferencja-komunikacja

Dodam, że konferencja rozpocznie się o godzinie 10:00 (rejestracja uczestników od godziny 9:00), a liczba miejsc jest ograniczona.

Zaproszeni prelegenci omówią m. in. komunikację na różnych etapach życia, istotę i typologię zjawiska mowy nienawiści, metodę porozumiewania się bez przemocy (wg Marshalla Rosenberga), komunikację w szkole, przestępczość z nienawiści i odpowiedzialność w odniesieniu do tych czynów, a także przedstawiona będzie oferta zajęć/ szkoleń/ warsztatów dedykowana szkołom i placówkom oświatowym przez Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli oraz Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie.

Starszy wizytator

Wydziału Wychowania i Kształcenia Specjalnego

 

REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH

 NA ROK SZKOLNY 2019/2020

PREZENTACJA

 

POBIERZ

HARMONOGRAM REKRUTACJI

 

POBIERZ

 

 

WNIOSKI

Z NADZORU PEDAGOGICZNEGO 

DYREKTORA PUBLICZNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ

IM. M. KONOPNICKIEJ W PODGÓRZE

za I półrocze roku szkolnego 2018/2019

 

  1. Warunki i sposób realizacji nowej podstawy programowej są spełnione. Realizowane treści są zgodne z planami pracy, zawierają treści z podstawy programowej oraz treści wykraczające ponad podstawę programową;
  2. Na podstawie przeprowadzonych diagnoz wstępnych nauczyciele formułowali i wdrażali wnioski z analizy osiągnięć uczniów;
  3. Nauczyciele dostosowują wymagania oraz metody pracy do dysfunkcji i możliwości uczniów, poprzez indywidualizację nauczania oraz udział w zajęciach dydaktyczno-wyrównawczych, rewalidacyjnych, korekcyjno-kompensacyjnych, terapeutycznych i logopedycznych;
  4. Zajęcia lekcyjne z wykorzystaniem technologii TIK są atrakcyjne dla uczniów;
  5. Uroczystości przygotowane przez nauczycieli i uczniów są na dobrym poziomie artystycznym . Promują szkołę w środowisku;
  6. Dzienniki lekcyjne, zajęć dodatkowych i specjalistycznych funkcjonują prawidłowo, występują nieliczne braki we frekwencji, tematy są wpisywane niesystematycznie. W dziennikach lekcyjnych znajdują się tematy realizowanych zagadnień z doradztwa zawodowego;
  7. Nauczyciele podnosili swoje umiejętności i zdobywali nowe kompetencje na różnego rodzaju kursach, warsztatach, webinariach oraz szkoleniach on-line;
  8. W szkole prowadzone były różnego rodzaju akcje promujące zdrowy styl życia, odżywiania. Na godzinach wychowawczych realizowana była tematyka poświęcona zagrożeniom płynącym z internetu, sposobom zapobiegania chorobom cywilizacyjnym;
  9. Uczniowie bardzo chętnie uczestniczyli w działaniach sprzyjających kształtowaniu pożądanych społecznie postaw, poprzez udział w uroczystościach i imprezach szkolnych, konkursach, wycieczkach, akcjach charytatywnych, wyjazdach do placówek kulturalnych, koncertach, pogadankach, prelekcjach,  warsztatach profilaktycznych.
  10. Zdarzały się nieliczne zachowania niewłaściwe, typu: agresja słowna, bicie, szarpanie, popychanie, kopanie, wulgarne słownictwo. Najwięcej zachowań agresywnych miało miejsce na korytarzach szkolnych i placu szkolnym;
  11. Rodzice współdecydują w sprawach szkoły i bardzo aktywnie uczestniczą w podejmowanych przez szkołę działaniach.

 

Rekomendacje:

 

  1. Wspieranie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Podejmowanie działań mających na celu poznanie  przez uczniów metod efektywnego uczenia się;
  2. Podejmowanie działań wychowawczych mających na celu eliminowanie pojawiających się zagrożeń i wzmacnianie właściwych zachowań oraz wpajanie uczniom istoty wzajemnego szacunku, empatii, koleżeństwa, przyjaźni, wzajemnej pomocy;
  3. Wykorzystanie nowych metod i form edukacji w oparciu o nowe technologie informacyjne, m.in. poczta elektroniczna, teleseminaria, telekonferencja, klasy wirtualne;
  4. Eliminowanie przestarzałego księgozbioru i uzupełnienie literatury dla dzieci i młodzieży o nowości wydawnicze, zgodnej z  zainteresowaniami uczniów celem podniesienia poziomu czytelnictwa;
  5. Wspieranie rodziców w działaniach kształtujących nawyki czytelnicze
    u dzieci;
  6. Staranne  prowadzenie dokumentacji szkolnej, systematyczne dokonywanie zapisów tematów zajęć oraz frekwencji uczniów;
  7. Systematyczne i aktywne pełnienie dyżurów międzylekcyjnych, monitorowanie zachowań uczniów w toaletach i w szatni. Zapewnienie właściwego poziomu bezpieczeństwa i opieki na placu szkolnym;
  8. Doposażenie pracowni przedmiotowych, w szczególności nauczania przedmiotów przyrodniczych.

 

 

 

 

List Minister Edukacji Narodowej oraz Głównego Inspektora Sanitarnego do Rodziców i Opiekunów Uczniów

 

Pobierz

 

 

 

 

Wnioski ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego za rok szkolny 2017/2018:

  1. Nauczyciele rozpoznają indywidualne potrzeby uczniów i podejmują różnorodne działania mające na celu uwzględnianie tych potrzeb, a uczniowie prezentują dobry poziom wiadomości i umiejętności zawartych w podstawie programowej;
  2. Warunki i sposób realizacji nowej podstawy programowej są spełnione. Nauczyciele posiadają rozkłady materiału, które w znacznym stopniu ułatwiają realizację podstawy programowej w sposób planowy;
  3. Na podstawie przeprowadzonych diagnoz nauczyciele formułowali i wdrażali wnioski z analizy osiągnięć uczniów, które przyczyniły się do wzrostu efektów kształcenia oraz poprawy wyników w nauce;
  4. Stopień przestrzegania prawa oświatowego przez nauczycieli jest różny w różnych tematach. Nauczyciele nie mają problemów ze stosowaniem nowych rozporządzeń, niejednokrotnie jednak potrzebują przypomnienia.
  5. Wszyscy uczniowie potrzebujący wsparcia zostali objęci pomocą przychologiczno-pedagogiczną. Nauczyciele dostosowali metody i formy pracy oraz wymagania edukacyjne do ich rozwoju poprzez indywidualizację nauczania oraz udział w zajęciach dydaktyczno-wyrównawczych, rewalidacyjnych, korekcyjno-kompensacyjnych, terapeutycznych i logopedycznych;
  6. Dzięki pozyskaniu urządzeń multimedialnych, placówka stała się szkołą nowych możliwości. Znacznie wzrosła wartość pedagogiczna oraz proces kształcenia. Uczniowie nie kryją zadowolenia z wyposażenia multimedialnego szkoły, ponieważ prowadzone zajęcia rozbudzają zaciekawienie i zaangażowanie;
  7. Podjęte przedsięwzięcia z zakresu Programu Wychowawczo-
    Profilaktycznego oraz uzyskane wyniki potwierdzają dobry poziom pracy opiekuńczo- wychowawczej. Szkoła jest  bezpieczna i przyjazna naszym uczniom, na uwagę zasługuje współpraca pomiędzy rodzicami i nauczycielami;
  8. Zdarzały się nieliczne zachowania niewłaściwe, typu: agresja słowna, bicie, szarpanie, popychanie, kopanie, wulgarne słownictwo. Najwięcej zachowań agresywnych miało miejsce na korytarzach szkolnych i placu zabaw;
  9. Szkoła wspiera rodziców w wychowaniu dzieci, głównie poprzez utrzymywanie stałych kontaktów z wychowawcą, pedagogiem, nauczycielami oraz dyrektorem szkoły;
  10. Uczniowie bardzo chętnie uczestniczyli w działaniach sprzyjających kształtowaniu pożądanych społecznie postaw, poprzez udział w uroczystościach i imprezach szkolnych, konkursach, wycieczkach, akcjach charytatywnych, wyjazdach do placówek kulturalnych, koncertach, pogadankach, prelekcjach,  warsztatach profilaktycznych.
  11. Rodzice współdecydują w sprawach szkoły i bardzo aktywnie uczestniczą w podejmowanych przez szkołę działaniach.

Rekomendacje:

  1. Podejmowanie działań wychowawczych mających na celu eliminowanie pojawiających się zagrożeń agresywnych i wzmacnianie właściwych oraz  działań eliminujących negatywne zjawiska typu: wyśmiewanie, zaczepianie, obgadywanie, przezywanie, przeklinanie;
  2. Stosowanie różnych form motywowania uczniów do systematycznej pracy i uzyskiwania  coraz lepszych wyników, angażowanie rodziców
    do większej pomocy dzieciom w pokonywaniu ich trudności w nauce. Stosowanie metod efektywnego i szybkiego uczenia się;
  3. Otwarcie na nowe technologie i wyzwania wszystkich nauczycieli, tworzącego się społeczeństwa informacyjnego. Wykorzystanie nowych metod i form edukacji, m.in. poczta elektroniczna, teleseminaria, telekonferencja, klasy wirtualne;
  4. Pozyskanie nowych ciekawych pozycji, w szczególności dla klas starszych, zgodnych z ich zainteresowaniami celem podniesienia poziomu czytelnictwa;
  5. Staranne  prowadzenie dokumentacji szkolnej, systematyczne dokonywanie zapisów tematów zajęć oraz frekwencji uczniów;
  6. Systematyczne i aktywne pełnienie dyżurów międzylekcyjnych, monitorowanie zachowań uczniów w toaletach i w szatni. Zapewnienie właściwego poziomu bezpieczeństwa i opieki na placu zabaw;
  7. Doposażenie pracowni przedmiotowych, w szczególności nauczania przedmiotów przyrodniczych w klasach starszych;
  8.  Podniesienie poziomu wizualnego wyglądu sal lekcyjnych oraz jakości organizowanych uroczystości szkolnych;
  9. Wspieranie, inspirowanie przez nauczycieli działań uczniów do stawiania pytań i wyłaniania własnych propozycji oraz zaangażowania się w działalność na rzecz szkoły;
  10.  Pogłębianie współpracy społeczności szkolnej ze środowiskiem lokalnym. Systematyczna promocja na stronie szkoły.

 

          

Ministerstwo Edukacji Narodowej przygotowało specjalny "Poradnik bezpiecznego wypoczynku". Opracowanie jest dostępne na stronie internetowej Ministerstwa. Można w nim znaleźć wszystkie najważniejsze informacje, istotne dla rodziców i opiekunów, dotyczące przygotowań do wyjazdów na letni wypoczynek.

Przypominamy również adres strony www.wypoczynek.men.gov.pl, na której znajduje się baza wypoczynku. Dzięki stronie w  łatwy i szybki sposób rodzice mogą sprawdzić wiarygodność organizatora wypoczynku. 

 

PW Junior pragnie pomóc uczniom w bardziej świadomym poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie  „Kim chcę zostać?”.

PW Junior to Politechnika Warszawska w wersji dla nastolatków. Wszystko odbywa się prawie tak,
jak na prawdziwej uczelni. Pracownicy PW prowadzą regularne wykłady i ćwiczenia w pracowniach PW. W przystępny i praktyczny sposób młodzież poznaje wiele zagadnień związanych z naukami ścisłymi oraz wydziały PW.

W związku z reformą oświaty, Politechnika Warszawska zmodyfikowała inicjatywę PW Junior. Bazując na podstawie programowej opracowaliśmy autorskie zajęcia z przedmiotów ścisłych. Od ubiegłego roku tworzymy przewodnik „Gdzie coś wartościowego z przedmiotów ścisłych można znaleźć w Internecie?”

Rekrutacja do liceów w maju 2019r. będzie bardzo trudna, gdyż „nakładają” się 2 roczniki – jeden kończący szkołę podstawową oraz drugi gimnazjum, a miejsc w liceach raczej nie przybędzie. Chcemy aktywnie wesprzeć juniora w tym trudnym okresie.

 Obecnie trwa rekrutacja na rok akademicki 2018/19.

Dotychczasowe 6 edycji PW Junior pokazało niesamowitą kreatywność i aktywność młodzieży. Jesteśmy pewni, że dzięki pracy zespołowej nasze dzieci w przyszłości stworzą wynalazki, które odniosą światowy sukces. Jednakże PW Junior to przede wszystkim dobra zabawa i nowe doświadczenia.

 Więcej szczegółów na stronie internetowej: www.pwjunior.edu.pl.

Pomagamy rozwijać potencjał Juniorów

 

 

 Ankieta dla rodziców.

Proszę klinąć w link i wypełnić ankietę.

https://www.survio.com/survey/d/Y7W0B8X9A1E8H6A4L

 

DENTOBUS 26-27. 04. 2018r.

REALIZACJA  ŚWIADCZEŃ W DENTOBUSIE

1. W ustalonych dniach lekarz CertenMedic wykonuje przegląd

Godło Herb Gminy








Edukacja globalna.
Liderzy edukacji na rzecz rozwoju