Dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktycznych dla PSP w Podgórze w roku szkolnym 2024/2025:

11.10.2024,

02.05.2025

13-15.05.2025 - egzamin ósmoklasisty

16.05.2025

30.05.2025

20.06.2025

 

 

Liczba odwiedzin:

Darmowy licznik odwiedzin

 

KONTAKT
Podgóra
26-634 Gózd
tel/fax: 48 320-20-18
podgora@op.pl

 

ROK SZKOLNY 2024/2025

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dlaczego warto spędzać czas indywidualnie z każdym dzieckiem?

 

    Czas jest jednym z najcenniejszych darów, jaki możemy ofiarować dzieciom. Ma ogromne znaczenie dla budowania więzi – jedynej i niepowtarzalnej. To inwestycja na lata. A jest szczególnie ceniony, gdy obdarzymy nim każde z naszych dzieci indywidualnie.

 

Warto zatroszczyć się o czas dla każdego ze swoich dzieci. By dobrze to zaplanować, zatrzymajmy się i przyjrzyjmy codziennym decyzjom i ich owocom. Jak organizujemy nasz domowy grafik? Jak dzielimy się obowiązkami? Jak spędzamy czas wolny? To  być może pozwoli nam nabrać dystansu i dostrzec, że zmiana w harmonogramie pomoże wygospodarować czas dla każdego z dzieci.

Co zyskujemy my i co dostają nasze dzieci?

Wspólnie spędzony czas:

  1. Wzmacnia poczucie bycia kochanym
  2. Wspiera poczucie bezpieczeństwa
  3. Umożliwia poznanie każdego z dzieci, dostrzeżenie ich odrębności                 i  indywidualności
  4. Jest okazją do rozwijania pasji
  5. Pogłębia poczucie bliskości
  6. Pozwala doświadczyć akceptacji i wsparcia
  7. Ugruntowuje poczucie przynależności
  8. Wzbogaca doświadczenia i świat wartości
  9. Zaspokaja potrzebę bycia widzianym
  10. Jest źródłem radości i doceniania wzajemnej relacji

 

   Dlatego Drogi Rodzicu, postaraj wygospodarować nieco czasu dla swojego dziecka w zbliżającą się majówkę. Zaoferuj dziecku swój czas i uwagę, to najcenniejszy prezent jaki możesz mu dać. Najprostsze czynności, ale wykonane wspólnie mają wielką wartość i mogą dać dużo radości.

 

Jeżeli brakuje ci pomysłu, przychodzimy z pomocą. Oto kilka propozycji:

 

©    Upieczcie ciasteczka

©    Idźcie na wspólne zakupy

©    Urządźcie wieczór filmowy

©    Zróbcie domową pizzę

©    Zamieńcie się rolami

©    Zbudujcie bazę

©    Idźcie na spacer

©    Obejrzycie stare zdjęcia

©    Idźcie razem pobiegać

©    Zróbcie wspólny trening

©    Zróbcie sobie leniwy dzień w piżamie

©    Narysujcie swoje portrety

©    Ustalcie „dzień na tak”

©    Zróbcie ognisko

„Jak spędzać czas ze starszymi dziećmi i nastolatkami?”

Ciekawy film do obejrzenia:

https://www.youtube.com/watch?v=qpzZDjliAjY

 

Źródło: https://dziecisawazne.pl/czas-dla-kazdego-dziecka/, Ewelina Adamczyk 

 

 

„W systemie wartości człowieka nie ma nic ważniejszego - bardziej decydującego o jego rozwoju psychicznym i motywacjach – niż szacunek, którym darzy on samego siebie”.
                                                                              Nathaniel Branden

   Samoocena dziecka w największym stopniu kształtuje się w wieku przedszkolnym i w młodszym wieku szkolnym. To czy dziecko będzie lubiło siebie, uważało siebie za człowieka ważnego i wartościowego zależy od komunikatów, które otrzymuje od najbliższych osób. Do zadań rodziców należy wspieranie dziecka, jak również umacnianie jego poczucia własnej wartości. Czas poświęcony dziecku, rozmowy z  nim, umożliwienie wyrażania emocji, chwalenie, dostrzeganie zalet, jest niezmiernie ważne, aby dziecko odnalazło swoje mocne strony. Pozytywne słowa, gesty, akceptowanie dziecka takim, jakim jest to pierwszy krok do wzmocnienia jego poczucia własnej wartości.

 

 

                                    

 

ROK SZKOLNY 2021/2022

      „Mów dziecku, że jest dobre, że może, że potrafi”                                                              J. Korczak  

                       

 

 

 

 

  

 ANKIETA DLA UCZNIA

https://www.survio.com/survey/d/W8O4L2G1L6X1U6N4L 

 

 

  ''Szukanie pomocy jest oznaką siły, a nie słabości”

          


MIŁA UCZENNICO, MIŁY UCZNIU!

Jestem Twoim szkolnym pedagogiem. Jeśli chcesz porozmawiać o ważnych dla Ciebie sprawach, potrzebujesz pomocy lub wsparcia - przyjdź do mojego gabinetu. 

 Przyjdź do pedagoga, gdy:


• Czujesz, że nikt Cię nie rozumie, jesteś samotny.

• Masz problemy w nauce, potrzebujesz pomocy bądź rady.

• Ktoś naruszył Twoje prawa.

• Martwią Cię problemy rodzinne, znajdujesz się w trudnej sytuacji materialnej.

• Chcesz podzielić się swoją radością, sukcesem, zdolnościami.

• Chciałbyś pomóc innym, nie wiesz w jaki sposób. Masz ciekawe pomysły, którymi chcesz się podzielić.

• Przyjdź także z każdą sprawą, z którą sam nie potrafisz sobie poradzić.


Rodzicu, zwróć się do pedagoga, gdy:
-  Niepokoi Cię zachowanie Twojego dziecka.

- Chcesz porozmawiać o sytuacji szkolnej swojego dziecka.

- Potrzebujesz wsparcia w procesie wychowania.

 

Proces wychowania jest niezwykle trudny i nie ma na niego jednej recepty, dlatego współpracując, rozmawiając, wspólnie się zastanawiając możemy więcej!


ZAPRASZAM SERDECZNIE

Drogi Rodzicu!!

Czasami zapominamy o prostych potrzebach, które dzieci komunikują nam na co dzień. Zapraszamy więc wszystkich dorosłych do zatrzymania się w biegu, pochylenia się nad swoimi pociechami i usłyszenia, co mają nam, dorosłym, do powiedzenia. Poniżej wyszukane i zebrane prośby dzieci, które, mam nadzieję,skłonią nas wszystkich, dorosłych, do refleksji.


APEL WASZEGO DZIECKA

I. Nie psuj mnie. Dobrze wiem, że nie powinienem mieć tego wszystkiego,czego się domagam. To tylko próba sił z mojej strony.

II. Nie bój się stanowczości. Właśnie tego potrzebuję – poczucia bezpieczeństwa.

III. Nie bagatelizuj moich złych nawyków. Tylko ty możesz pomóc mi zwalczyć zło, póki jest to jeszcze możliwe.

IV. Nie rób ze mnie większego dziecka, niż jestem. To sprawia, że przyjmuje postawę głupio dorosłą.

V. Nie zwracaj mi uwagi przy innych ludziach, jeśli nie jest to absolutnie konieczne. O wiele bardziej przejmuję się tym, co mówisz, jeśli rozmawiamy w cztery oczy.

VI. Nie chroń mnie przed konsekwencjami. Czasami dobrze jest nauczyć się rzeczy bolesnych i nieprzyjemnych.

VII. Nie wmawiaj mi, że błędy, które popełniam, są grzechem. To zagraża mojemu poczuciu wartości.

VIII. Nie przejmuj się za bardzo, gdy mówię, że cię nienawidzę. To nie ty jesteś moim wrogiem, lecz twoja miażdżąca przewaga !

IX. Nie zwracaj zbytniej uwagi na moje drobne dolegliwości. Czasami wykorzystuję je, by przyciągnąć twoją uwagę.

X. Nie zrzędź. W przeciwnym razie muszę się przed tobą bronić i robię się głuchy.

XI. Nie dawaj mi obietnic bez pokrycia. Czuję się przeraźliwie tłamszony, kiedy nic z tego wszystkiego nie wychodzi.

XII. Nie zapominaj, że jeszcze trudno mi jest precyzyjnie   wyrazić myśli. To dlatego nie zawsze się rozumiemy.

XIII. Nie sprawdzaj z uporem maniaka mojej uczciwości. Zbyt łatwo strach zmusza mnie do kłamstwa.

XIV. Nie bądź niekonsekwentny. To mnie ogłupia  i wtedy tracę całą moją wiarę w ciebie.

XV. Nie odtrącaj mnie, gdy dręczę cię pytaniami.  Może się wkrótce okazać, że zamiast prosić cię o wyjaśnienia, poszukam ich gdzie indziej.

XVI. Nie wmawiaj mi, że moje lęki są głupie. One po prostu są.

XVII. Nie rób z siebie nieskazitelnego ideału. Prawda na twój temat  byłaby w przyszłości nie do zniesienia. Nie wyobrażaj sobie, iż przepraszając mnie stracisz autorytet. Za uczciwą grę umiem podziękować miłością, o jakiej nawet ci się nie śniło.

XVIII. Nie zapominaj, że uwielbiam wszelkiego rodzaju eksperymenty. To po prostu mój sposób na życie, więc przymknij na to oczy.

XIX. Nie bądź ślepy i przyznaj, że ja też rosnę. Wiem, jak trudno dotrzymać mi kroku w tym galopie, ale zrób, co możesz, żeby nam się to udało.

XX. Nie bój się miłości. Nigdy.  

 

                                              Autor: Janusz KORCZAK pedagog, pediatra, pisarz, prekursor walki o prawa dziecka

Godło Herb Gminy








Edukacja globalna.
Liderzy edukacji na rzecz rozwoju